• Clubhistorie

• VFC, voluit Vlaardingsche Football Club, werd opgericht 28 oktober 1913. Onze mooie club bestaat dus al ruim 100 jaar.

In 1913 werd begonnen met 17 leden die op het "Land van Knoop" in competitieverband ging voetballen. In 2020 telt VFC inmiddels ruim 1000 leden, actief in 53 jeugdteams op zaterdag en 9 seniorenteams op zondag.
    VFC-ers worden ook wel Kwekkers genoemd. In de beginjaren, toen VFC nog voetbalde aan de Groeneweg, was achter het doel een eendenkooi aanwezig. Daardoor waren er altijd eenden op het veld aanwezig. Tijdens de wedstrijden werden onze spelers uitgescholden voor ‘kwekker’. Tegenwoordig is de Kwekker hét symbool van VFC en ook terug te vinden in ons clublogo. Het clublied van VFC heet ook het Kwekkerlied.

• Kwekkerlied
    "Voor onze geel en zwarte kleuren
    Laten wij ons prakkie staan
    Voor een nederlaag gaan wij niet treuren
    Maar blijven moedig voorwaarts gaan
    Steeds weer het beste te geven
    Voor onze club van V.F.C.
    Een hechte vriendenclub dat is ons streven
    Daar doen we allen aan mee"

• De uitgebreide geschiedenis van VFC

• Geschiedenis VFC
  • Download hier de Uitgebreide geschiedenis van VFC

Datum laatste wijziging: 09-06-2020

• Jubuleum boek 100 jaar VFC.

In de fanshop is het jubuleum boek 'Wij willen onszelf zijn en blijven' 100 jaar VFC verkrijgbaar. Geschreven door Kick Hommes tergelegenheid van het 100 jarig bestaan van VFC in 2013.

rfwbs-slide